Gemini Pro, un nou model de inteligență artificială Google Bard, acum disponibil în Europa
Gemini Pro, unul dintre cele mai mari modele de inteligență artificială (AI) de la Google, este acum disponibil pentru utilizatorii europeni, la o lună după lansarea sa în SUA. Modelul vine ca un upgrade pentru chatbotul Bard.
Gemini Pro este un model multimodal extins, ceea ce înseamnă că poate înțelege și combina diferite tipuri de informații precum cele sub formă de text, cod, audio, imagine și video.
Cu Gemini, Google încearcă să concureze cu popularul chatbot ChatGPT al companiei OpenAI. Google a dedicat o întreagă secțiune din pagina de prezentare a Gemini pentru a arăta cum a performat modelul în diverse teste de capacitate, raționament, înțelegere a imaginii și codare.
În timp ce Gemini Pro este cel mai polivalent instrument, Gemini Ultra este cel mai mare model și poate fi folosit pentru sarcini mai complexe, în timp ce Gemini Nano este bun pentru lucrul pe dispozitive mai mici (smartphone, de exemplu).
CEO-ul Google și Alphabet, Sundar Pichai, a anunțat lansarea ”celui mai capabil” model de inteligență artificială, Gemini, la începutul lunii decembrie 2023.
Începând cu săptămâna aceasta, noul Gemini Pro, integrat în Bard, va fi disponibil în 40 de țări și în peste 230 de țări și teritorii.
O lansare întârziată pe piața europeană
Nu este prima dată când Google lansează un produs mult mai târziu pe piața europeană.
Google Pay a apărut în SUA în 2018, dar lansarea sa în Europa a fost amânată până în 2020, din cauza preocupărilor legate de dominația pieței și respectarea reglementărilor regionale în ceea ce privește plățile.
Chatbot-ul Bard a fost lansat pentru prima dată în iulie 2023 - la patru luni după ce a fost pus la dispoziție pe scară largă în SUA și Marea Britanie - după ce Comisia irlandeză pentru protecția datelor (DPC) și-a exprimat îngrijorările legate de setările de confidențialitate.
UE are reglementări clare privind confidențialitatea datelor, cum ar fi Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), implementat în 2018, care impune reguli stricte privind colectarea, prelucrarea și stocarea datelor cu caracter personal.
Anul trecut, Meta a amânat lansarea aplicației sale Threads în UE, din cauza incertitudinii cu privire la cerințele stabilite de Digital Markets Act (DMA).
Concurența acerbă în cursa pentru cel mai popular chatbot
Statele UE iau în calcul viitoare norme și prevederi menite să protejeze utilizatorii de potențialele abuzuri ale inteligenței artificiale.
De la lansarea ChatGPT, în noiembrie 2022, a existat o creștere a instrumentelor AI puse la dispoziția publicului larg.
Diferite companii s-au alăturat cursei, fiecare cu propriile particularități.
Anthropic, o companie fondată de foști angajați ai OpenAI, a promovat chatbot-ul Claude.
Multe alte instrumente AI au fost special adaptate pentru o utilizare mai academică. Între timp, Bard și ChatGPT se luptă pentru titlul de cel mai popular chatbot AI.